2016-01-21 @ 16:51:02 / Stallet

Tisdagens ridpass.

Nu några dagar senare skriver jag om tisdagens ridpass men jag har förklarliga skäl! Jag fick sitta på en häst som heter Milton. En stor häst som är jätte fin! 
Vi började med att skritta fram hästarna  som vanligt och när vi kortade upp tyglarna så försökte jag bara att känna av hästen. Alltså jag ville se hur mycket jag behövde inverka på hästen för att den ska göra det jag ber den om. Fick snabbt känslan av att det var en ganska känslig häst. Jag gillar mer att rida lite hästar som man måste jobba för att få fram dem osv. Men denna häst var super trevlig och jag gillar den jätte mycket! Han var väldigt pigg men lyssnade väldigt bra. Jag är jätte nöjd med ridpasset! Det vi övade på var lösgjordhet och jag är jätte nöjd med resultatet med. Han blev lugn och gick i en jätte bra takt och blev verkligen lång och låg. Såå kul! Hoppas att jag får honom nästa vecka eftersom att jag vet nu vad jag skulle kunna gjort bättre! 
Jag väntar på bilder ifrån Alex som har fotat denna bild på mig och Milton i tisdags! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: