2016-04-02 @ 17:36:31 / Vardags snack

härlig förmiddag.

jag kommer att göra ett försök med att börja blogga igen.
jag har precis kommit hem ifrån stallet. Idag så började jag med stalltjänsten alltså mocka, paxka hö och fixa vatten till både Ljosar och Ymer. Det gick jätte fort så efter det så hämtade jag Ymer och började förbereda honom för ridning. Så red jag ut i ca en halvtimme. Ymer är just nu under igångsättning så jag red honom i skogen väldigt lugnt. Skrittade i ca 15 min sedan så travade jag en kort bit och sedan en kort galopp på endast några språng. Eftersom att Ymer är under igångsättning så har han inte galopperat eller travat så mycket, så han blev jätte glad och pigg och började även att små bocka. Sedan när vi skulle hem så frustade han nästan hela vägen. Såå mysig!
När jag kom tillbaka till stallet så fixade jag ymer och sedan så började jag fixa inför insläppet dvs. att jag lade in allt hösilage till lala hästar för att sedan ta in alla hästar och när de var inne så utfodrar jag kraftfodret. Så jag tog in Ljosar sist och ställde honom igången och gosade och borstade länge! Fixade även med hans rasp.. Så åkte jag hem!
Nu så kommer jag att dra ner till gymmet och träna för att sedan han

Slänger in en bild på mig och islandshästen blida! 
 
dla lite. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: