2015-12-31 @ 12:44:10 / Vardags snack

Fullt upp!

Dagen startades i stallet kl 9. Så jag gick upp klockan 8 och gick ner till bussen. Idag så hjälpte jag till med en häst som heter Matrix. Så jag började med att mocka för att sedan hämta in honom och börja fixa inför ridning. Jag red ut med en tjej istallet vilket var mysigt dock så var inte matrix världens bästa 'tät' häst, alltså den som går först i ledet vid uteritt men det fick han göra ändå och det var en del gånger han flög upp i luften pga smällare. Tur att han var snäll iallafall för satt kvar gjorde jag! Ska ha honom tills på lördag och imorgon och på lördag ska jag även rida min medryttarponny Ymer så det ska bli spännande och se hur dom reagerar efter inatt. Jag tror att det kommer vara som vanligt men man vet aldrig. Väl i skogen så skrittade vi mest men även lite trav och galopp, super mysigt. Efter det så fixde jag klart i stallet och drog hem. 

Nu tar jag en lite paus i min städning i rummet. Det är dock straxt klart. När jag har fixat rummet så ska jag städa lite annat och sedan är det dagst att äta samt att fixa sig för ikväll. Detta är även första året på 5 år som jag inte är med Ljosar på nyår. Hoppas han håller sig lugn iallafall nu över nyår. Snart är även stallet klart så då får han komma hem ♥ 

Så det är min förmiddag, den har vart bra och mysig. Nu ska jag fortsätta min städning!
 Foto: Alexandra
Ymer jag och Ljosar! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: